Jak ​​tlenoterapia hiperbaryczna pomaga pacjentom z cukrzycą

Tlenoterapia hiperbaryczna przyspiesza regenerację po urazach sportowych, a nawet zabiegach onkologicznych. Jednak ta metoda jest także szansą dla diabetyków. Szczegóły w dzisiejszym artykule!

Tlenoterapia, jako wszechstronne narzędzie

Rozwój tlenoterapii uwzględnia wiele przykładów zastosowania, ale jedno pozostaje bez zmian- wspomagające właściwości tlenu. Metoda bazuje na odpowiednim nasyceniu ciała, co pozytywnie wpływa na zachodzące reakcje organizmu.

Tlenoterapia hiperbaryczna poprawia krążenie krwi w układzie, gwarantując jednocześnie doskonałe dotlenienie narządów wewnętrznych ciała. To przekłada się na szybszą odnowę owrzodzeń, ran, problemów skórnych i nie tylko!

Poważny problem

Szacuje się, że na cukrzycę może cierpieć ponad 2,5 miliona Polaków. Co istotne, statystyki uwzględniają jedynie osoby zdiagnozowane. Wiele osób boryka się ze stanem przedcukrzycowym lub w ogólnie nie jest świadomych takiego zagrożenia.

Regularne sesje tlenoterapii sprzyjają przeciwdziałaniu choroby oraz pojawiającym się powikłaniom. Bardzo realną kwestią jest miażdżyca, która powstaje na skutek negatywnych zmian cukrzycowych.

Miażdżyca jest konsekwencją blokowania tłuszczów, co ma miejsce w dużych tętnicach- na przykład nóg. Upośledzenia lipidowe uniemożliwiają odnowę śródbłonka tętnic i przeszkadzają w prawidłowym funkcjonowaniu płytek krwi. Wymienione zaburzenia mają wpływ na rozwój miażdżycy.

Na czym polega pomoc tlenoterapii hiperbarycznej? Taka sesja uruchamia procesy odpowiedzialne za regulację niekontrolowanych inicjatorów miażdżycy. Poziom glukozy we krwi ulega stabilizacji, a substancje powstające na skutek utleniania lipidów są minimalizowane. Tlenoterapia działa w sposób prewencyjny, skutecznie spowalniając szkodliwy proces miażdżycowy.

Stopa cukrzycowa a tlenoterapia hiperbaryczna

Stopa cukrzycowa jest kolejnym schorzeniem, które dotyka diabetyków. W tym przypadku konieczna jest szybka reakcja, gdyż brak odpowiednich kroków może doprowadzić do amputacji kończyny.

Właśnie dlatego konieczna jest obserwacja stopy, a wszelkie objawy podrażnień, pęcherzów, bólu lub niepokojących przebarwień, powinny być sygnałem ostrzegawczym.

Kluczowym problemem podczas występowania stopy cukrzycowej jest zgorzel. Zwykłe przebarwienie części ciała zamienia się w martwą strukturę zniszczonych tkanek. Zainfekowane komórki nie uzyskują wystarczającej ilości tlenu oraz krwi, co uniemożliwia im walkę oraz odtwarzanie się.

Tlenoterapia hiperbaryczna stwarza warunki, które ograniczają progres zgorzeli, a w niektórych przypadkach- doprowadzają do ich wyeliminowania. Organizm skutecznie broni się przed infekcjami i wyrzuca bakterie beztlenowe.

Co więcej, ciało zmniejsza powstałe obrzęki, a zwiększa pożądaną produkcję kolagenu oraz fibroblastów. Na koniec warto przytoczyć wynik badań, które zostały przeprowadzone przez uczonych z Bostonu oraz Dallas. Według analizy, systematyczna tlenoterapia hiperbaryczna zmniejszyła ryzyko amputacji badanej grupy o ponad 1/3!