Rehabilitacja pourazowa Kraków.

fizjoterapia | Terapia manualna

Doskwiera Ci ból, doznałeś urazu lub jesteś po zabiegu operacyjnym? Chcesz przyspieszyć regenerację po przebytym urazie, by jak najszybciej wrócić do formy?

Oferujemy zabiegi rehabilitacyjne po urazach tj. złamania skręcenia zwichnięcia, naderwania, naciągnięcia, przeciążenia. Nasz zespół to specjaliści oferujący rehabilitację indywidualnie dopasowaną do potrzeb i możliwości każdego Pacjenta. Aby eliminować ból, przyśpieszyć regenerację uszkodzonych tkanek i zapewnić szybszy powrót do sprawności wykorzystujemy sprawdzone metody łączące różne techniki tj. fizjoterapia, osteopatia, kineziotaping czy masaże lecznicze.

Jeśli poszukujesz profesjonalnej, skutecznej rehabilitacji pourazowej w Krakowie, serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszych usług.

Diagnostyka funkcjonalna

Fizjoterapia

Trening medyczny

Rehabilitacja pourazowa Kraków

Specjaliści rehabilitacji pourazowej w Krakowie

Specjaliści z zakresu fizjoterapii, osteopatii i rehabilitacji pourazowej

Nasz zespół stanowią młode, wykwalifikowane osoby z wykształceniem medycznym. Wszyscy na bieżąco podnoszą swoje kwalifikacje i poszerzają zakres umiejętności, biorąc udział w specjalistycznych kursach, warsztatach i seminariach. W rehabilitacji pourazowej stosujemy różne metody fizjoterapeutyczne i osteopatyczne w zależności od przyczyny dolegliwości oraz indywidualnych możliwości pacjenta. Codziennie pomagamy Pacjentom w każdym wieku i z różnymi dolegliwościami.

dobry osteopata Kraków
michał moskwa fizjoterapia sportowców

Michał Moskwa

masaż sportowy Kraków

Tola Duczymińska (Wierzbik)

Osteopata Kraków

Agnieszka Zaleska-Czapla

Osteopata / Fizjoterapeuta Monika Mól-Kovalczykowska

Monika Mól-Kovalczykowska

Sylwia Kiper osteopata osteopatia

Sylwia Kiper

Osteopatia pediatryczna

Michał Ciepała

Stefan Kubit

Barbara Larwa - Fizjoterapia uroginekologiczna Kraków

Barbara Larwa

Fizjoterapia uroginekologiczna

Rehabilitacja po urazach i kontuzjach

Terapia manualna

Terapia manualna daje fenomenalne wyniki w leczeniu bólu pochodzenia mięśniowego, kostnego, więzadłowego, nerwowego.

Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny kształtuje prawidłowe nawyki ruchowe, zwiększa skuteczność i efektywność ruchu, pomaga wychwycić odstępstwa i je korygować.

Kinezyterapia

Kinezyterapia zwiększa ruchomości stawów oraz elastyczność mięśni, poprawia funkcje układu nerwowego i wydolność narządową.

Tlenoterapia

Tlenoterapia poprawia likwidację obrzęków po urazach, znacznie przyśpiesza przebieg regeneracji i rekonwalescencji.

Masaż leczniczy poprawia ukrwienie i dotlenia tkanki, rozluźnia mięśnie oraz zwiększa zakres ruchu kończyn.

Kinesiotaping

Kinesiotaping wpływa na poprawę ogólnego samopoczucia, zwiększa ruchomość stawów i zmniejsza ból związany z urazami.

Indywidualny program rehabilitacji pourazowej

jest gwarantem szybkiego powrotu do sprawności

Profesjonalnie przeprowadzona rehabilitacja pourazowa zmniejszy lub całkowicie wyeliminuje skutki urazów, kontuzji, przeciążeń oraz dolegliwości bólowych. Bez skutecznego planu leczenia proces rehabilitacji może trwać znacznie dłużej niż jest to konieczne, a jednocześnie wiąże się z większym prawdopodobieństwem nawrotu kontuzji. Chociaż metody rehabilitacji urazów będą się różnić w zależności od przypadku i potrzeb Pacjenta, ogólne ramy powrotu do zdrowia są stosunkowo spójne i oparte na naszym doświadczeniu zawodowym i najnowszych wynikach badań. Aby zapewnić Ci jak najlepszy powrót do zdrowia, przedstawiliśmy zalecane kroki prowadzące do udanej rehabilitacji.

rehabilitacja w Krakowie

Przykładowe postępowanie terapeutyczne po kontuzji

Etap I – leczenie stanu ostrego

Jest to tak zwana faza ochrony i odpoczynku.

Pierwszy etap zdrowienia po każdej kontuzji polega na zminimalizowaniu dalszych uszkodzeń i umożliwieniu organizmowi rozpoczęcia procesu gojenia. Pierwszą reakcją organizmu na uraz jest stan zapalny i ból. W tym etapie staramy się uregulować stan zapalny, ból oraz ochronić uszkodzoną część ciała, aby uniknąć większych uszkodzeń. Ta faza w zależności od urazu może trwać dłużej lub krócej. Obejmuje odpoczynek, użycie okładów, zapezpieczenia obszaru oraz jeśli to będzie konieczne stosowania leków.

Etap II – eliminacja przyczyny

Kolejną fazą postępowania terapeutycznego jest faza naprawy i dzieli się ona na swoje „podfazy”. Na tym etapie nadal może być potrzebne leczenie stanu zapalnego i obrzęku, jednak zarówno obrzęk jak i ból powinny być już zdecydowanie mniejsze.

Teraz jednak możemy rozpocząć bardziej aktywne leczenie, wprowadzić techniki terapii manualnej oraz rozpocząć program usprawniania za pomocą ćwiczeń odpowiednio dobranych do danego urazu. Każda kontuzja czy też operacja zaburza prawidłowe funkcjonowanie połączeń między segmentami ciała. Fizjoterapeuta dzięki wnikliwej ocenie i testom wykrywa „słabe ogniwa” i wprowadza ćwiczenia mające na celu ich wzmocnienie i przywrócenie zaburzonych funkcji. Oprócz pracy w gabinecie każdy dostaje „zadania domowe” w postaci ćwiczeń, aby brać aktywny udział w procesie rehabilitacji.

Przykładowo jeśli doznałeś urazu mięśnia to powoli zaczyna się wprowadzać ćwiczenia z lekkimi obciążeniami, aby zwiększać siłę i elastyczność odpowiednich grup mięśniowych. Jeśli uraz dotyczył kończyny dolnej to stopniowo zwiększa się jej obciążanie, ostrożnie kontrolując procas, a następnie wprowadza ćwiczenia zwiększające jej siłę i stabilność.

Etap III – utrwalanie prawidłowych nawyków i doskonalenie wzorców ruchowych

Na tym etapie masz już swój indywidualny zastaw ćwiczeń podtrzymujący prawidłowy stan zdrowia. tj. ćwiczenia stabilizujące, wzmacniające i rozciągające. Wizyty u fizjoterapeuty nie są już tak istotne. Na tym etapie stajesz się niezależny i odpowiedzialny za swoje zdrowie – powinieneś sumiennie wykonywać zadany program ćwiczeń i stosować się do zaleceń.

Teraz, gdy znasz już ramy prawidłowego procesu rekonwalescencji, musisz dokładnie wiedzieć, jak zastosować je do kontuzji. Tu właśnie pojawia się trafna diagnoza i wdrożenie odpowiedniego planu leczenia. Pamiętaj, że najlepsze plany leczenia są zawsze indywidualnie dopasowane do Pacjenta. O właściwą diagnozę i kompletny plan leczenia najlepiej zwrócić się do doświadczonego specjalisty.

Jak długo trwa rehabilitacja pourazowa?

Czas trwania rehabilitacji pourazowej zależy od rodzaju i stopnia urazu, a także od indywidualnych możliwości Pacjenta. Rehabilitacja pourazowa może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, w zależności od postępów Pacjenta i ewentualnych powikłań.

Rehabilitacja pourazowa zabiegi