Osteopatia – leczenie zaburzeń menstruacyjnych

Osteopatia leczenie zaburzeń menstruacyjnych

Zaburzenia menstruacyjne stanowią problem dla wielu kobiet na całym świecie. Manifestują się one nie tylko w postaci bólów podbrzusznych czy krzyżowych, ale również przez nieregularne miesiączkowanie, czy nawet jego brak. Przyczyn takich dolegliwości jest wiele, ale jednym z mniej znanych, a jednocześnie skutecznych sposobów radzenia sobie z nimi jest osteopatia.

Przyczyny zaburzeń menstruacyjnych

Dysfunkcje menstruacyjne często mają źródło w niewłaściwym ułożeniu miednicy, które generuje zwiększone napięcie struktur w obrębie miednicy mniejszej. Takie ułożenie, najczęściej w przodopochyleniu, wpływa na funkcjonowanie organów wewnętrznych, w tym macicy.

Jak osteopatia może pomóc?

Terapia osteopatyczna skupia się przede wszystkim na przywróceniu prawidłowej pozycji miednicy i macicy. Znaczenie ma także uwolnienie kości krzyżowej oraz optymalizacja drenażu limfatycznego i żylnego z tej okolicy. Ponadto, osteopaci kładą nacisk na ruchomość kości klinowej, ze względu na jej kluczowe położenie w okolicach przysadki – gruczołu odpowiedzialnego za produkcję wielu hormonów.

Dzięki terapii osteopatycznej kobiety cierpiące na dolegliwości związane z miesiączkowaniem mogą liczyć na bezbolesne i nieinwazyjne leczenie problemów takich jak:

• Bolesne miesiączki
  • Bóle kręgosłupa
  • Nieregularność miesiączek
  • Endometrioza
  • Brak miesiączek

Rola rehabilitacji

Rehabilitacja stanowi ważny element wsparcia dla kobiet z zaburzeniami menstruacyjnymi. Specjalistyczne ćwiczenia i techniki, takie jak mobilizacja dna miednicy czy rozciąganie tylnej taśmy mięśniowo-powięziowej, przynoszą ulgę w dolegliwościach bólowych. Uzupełniając terapię osteopatyczną, fizjoterapia uroginekologiczna pozwala skutecznie wrócić do pełnej sprawności i komfortu życia bez konieczności sięgania po leki przeciwbólowe.

Podsumowanie

Osteopatia stanowi cenne narzędzie w leczeniu zaburzeń menstruacyjnych. Łącząc ją z fizjoterapią uroginekologiczną, kobiety mogą liczyć na holistyczne podejście do problemu i skuteczne rozwiązanie swoich dolegliwości. Warto więc rozważyć takie podejście, jeżeli tradycyjne metody nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Rehabilitacja w Krakowie

Źródła: Osteopatia – sposób na bolesne miesiączki