Główne cele i efekty rehabilitacji przed i po zabiegu chirurgicznym

Do operacji trudno przygotować się samemu. Lekarz poinformuje, kiedy powinieneś stawić się na oddziale; pielęgniarki powiedzą, ile godzin wcześniej nie wolno spożywać posiłków i przyjmować płynów; rehabilitanci w szpitalu pomogą w pionizacji, a chirurg (bądź inny specjalista) da zalecenia na odchodne. Czy to wystarczy? Z doświadczenia naszych Pacjentów wynika, że nie.

W trakcie rehabilitacji przedoperacyjnej odpowiadamy na pytania typu: Jak prawidłowo chodzić o kulach? Jak używać temblaka, by nie przeciążać wielu partii mięśni? Nasi specjaliści pomagają zaplanować pierwsze dni i tygodnie po operacji, a poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia, wzmacniają kondycję Pacjenta – by powrót do codziennych aktywności przebiegał sprawnie i bez powikłań. Z kolei rehabilitacja pooperacyjna w Osteohelp to praca nad usunięciem z organizmu skutków ubocznych operacji (tj. stany zapalne i związane z nimi obrzęki, ograniczona ruchomość mięśni, pogorszenie perystaltyki jelit, utrata siły i witalności).

Rehabilitacja przed- i pooperacyjna. Dlaczego warto?

Rehabilitacja przedoperacyjna pozwala zwiększyć sprawność fizyczną Pacjenta, co zmniejsza ryzyko powikłań w trakcie i po operacji, jak również wpływa na szybkość powrotu Pacjenta do aktywności, podejmowanych przed zabiegiem. W trakcie rehabilitacji przedoperacyjnej Pacjent przygotowuje się do operacji logistycznie – dowiaduje się, czego nie będzie mógł robić przez jakiś czas po zabiegu, a co może zrobić przed. Rehabilitanci w Osteohelp instruują, w jaki sposób bezpiecznie i bez szkody dla sprawności fizycznej poruszać się o kulach i jak używać temblaka. Przygotowanie mentalne wpływa na nastawienie Pacjenta, który do zabiegu podchodzi nieco pewniej.

Rehabilitacja pooperacyjna także niesie z sobą szereg korzyści. To praca nad zmniejszeniem objawów stanu zapalnego, obrzęków i bólu; zwiększanie ruchomości mięśni, stawów, więzadeł; przywrócenie siły i kontroli mięśniowej; zapobieganie utrwaleniu ograniczonego zakresu ruchu; zapobieganie przykurczom mięśni i zrostom tkanek; mobilizowanie Pacjenta do aktywności i poprawa jego samopoczucia po zabiegu. Rehabilitacja sprzyja zdrowieniu!

Indywidualny plan rehabilitacji

Początkiem współpracy z naszym Centrum jest wizyta konsultacyjna, w trakcie której specjalista chce dowiedzieć się jak najwięcej na temat historii chorób Pacjenta, jego stylu życia, nawyków, codziennej aktywności i oczekiwań co do efektów terapii. W przypadku rehabilitacji przed- i pooperacyjnej pracujemy nie tylko w obszarze poddawanym zabiegowi, ale również dbamy o to, by przygotować do zabiegu, a następnie zregenerować i wzmocnić całe ciało (oraz psychikę). Rehabilitant tworzy spersonalizowany plan terapii, który efektywnie wprowadza w życie.

Indywidualne podejście do Pacjenta to clue działań w naszym Centrum. Wierzymy, że dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom i pozytywnemu nastawieniu jesteśmy w stanie pomóc każdemu przed i po operacji.

Centrum rehabilitacji i fizjoterapii w Krakowie

Nie ma dwóch takich samych przypadków. To główna dewiza naszego Centrum, według której do każdego Pacjenta podchodzimy w sposób indywidualny. W trakcie pierwszej wizyty wykwalifikowany rehabilitant przyjmuje od Pacjenta informacje na temat: historii choroby, przypadłości towarzyszących, stylu życia, nawyków i preferowanych form aktywności. Specjalista wspólnie z Pacjentem opracowuje plan ćwiczeń przed i po operacji, a następnie dba o to, by konsekwentnie go realizować.

O naszej skuteczności świadczą opinie zadowolonych klientów – te pozostawione w internecie, jak i te, które przyjmujemy osobiście. W Osteohelp kładziemy nacisk na komunikację i profesjonalizm. Wspieramy w powrocie do pełnej formy fizycznej, a przy tym dbamy o dobre samopoczucie pacjenta.

Rehabilitacja przed- i pooperacyjna w Krakowie

Skorzystaj z pomocy naszych rehabilitantów!